Osnovna škola Viktora Cara Emina Lovran

LINIJA 32 i 32A

LINIJA 36

NOVIGRADSKO PROLJEĆE
Autor: Nastja Srok, 16. 4. 2014.

Škola stvaralaštva "Novigradsko proljeće" održala se od 5. do 12.travnja 2014.
U radu Škole sudjelovali su naši učenci: Ana Gregorović, Ivana Ivanić, Matea Kršanac, Tonko Pavičević, Marina Puharić i Lara Sterija, te Suzana Galovć, dipl.učiteljica – hospitant lutkarske radionice. U programu svečanog otvaranja sudjelovala je učiteljica glazbene kulture naše škole, Natalija Banov. Radionice su realizirane u OŠ Rivarela. U sedmodnevnom radu učenici i učitelji iz cijele Hrvatske različitim izražajnim sredstvima razradili su  dogovorenu ovogodišnju temu: "Slatkom loncu poklopac".

Boraveći u Novgradu, Matea je, osim za brojne aktivnosti i druženja, pronašla vremena i za pisanje dnevnika kojim nam je donijela dijelić tamošnje atmosfere.

SUBOTA, 5.4.

Konačno je došao dan koji sam željno iščekivala već tjednima, dan odlaska u Novigrad. Praćena mojim roditeljima, pohitala sam se prijaviti na recepciju. Dodijelili su mi malenu sobu broj 133 koju sam dijelila sa još dvije cure iz moje škole, Anom i Marinom. Slobodno vrijeme do večere provele smo pričajući i šećući oko hotela. U 19.00 sati krenule smo na večeru. Tada smo stekle prvu novu prijateljicu. Zove se Karla Žiha, dolazi iz Našica i pohađat će skladateljsku radionicu. Nakon vrlo ukusne večere svi smo zajedno krenuli prema Gradskoj sportskoj dvorani gdje se održalo svečano otvaranje „Novigradskog proljeća“.  Program je bio lijep, ali po mom mišljenju predug s obrizom da je većina polaznika bila umorna od puta. Slijedio je povratak u hotel kako bismo se dobro odmorili i pripremili za prvi kreativni dan.

NEDJELJA, 6.4.

Nakon obilnog doručka uzbuđeno smo krenuli prema školi. Tada su nas raspodijelili prema radionicama te smo, slijedeći svoje mentore, stigli u učionice. Ja sam bila dio grafičke radionice koju je predvodila Melinda Kostelac. S obzirom da se većina polaznika nikad prije nije susrela s grafikom, baš kao ni ja, dobili smo priliku vidjeti razne radove i primjere iz prijašnjih godina. Zadivljeni pojmom grafike, krenuli smo izrađivati skice na temu „Slatkom loncu poklopac“. Ubrzo je stol bio prepun skica i krokija,  lonaca i poklopaca, ali i raznih drugih motiva. Vrijeme nam je prolazilo brže no ikad. Nakon ručka i poslijepodnevnog odmora ponovno smo marljivo prionuli na izradu skica. Hrpe papira na stolu samo su rasle i rasle. Nakon završetka kreativnog rada, pomalo umorni i gladni, požurili smo na večeru. Nakon nje imali smo zanimljivo predstavljanje radionica, malo zabave, pa spavanje.

PONEDJELJAK, 7.4.

Ana, Marina i ja probudile smo se i odmah istrčale na doručak, željno iščekujući još jedan dan kojeg ćemo provesti u radionicama. Danas smo dovršavali skice i konačno započinjali sa prvim matricama.  Svatko od nas dobio je svoj komad kartonske ljepenke premazane drvofiksom u željenom formatu. Odlučila sam da će moja matrica sadržavati dva kostura čiji će ukrasi biti potpuno kontrasni. Tako je započeo teži dio rada. Igle, skalpeli, olovke i kistovi bili su posvuda. Marljivo smo grebli, trgali, premazivali, pa ponovno grebli, itd. Ručak i malo odmora baš su mi dobro došli. Zatim je nastupio ponovni rad na matricama koje su već počele poprimati svoj finalni oblik, a neke od njih u manjim formatima su već bile i gotove. Vrijeme rada nam je brzo prolazilo uz priču i šale.

UTORAK, 8.4.

Opet doručak pa odlazak na radionice. Uživala sam u izradi matrice koja je bila skoro gotova. Skice smo polijepili po zidovima i panoima kako bi ih svi mogli dobro vidjeti. Marljivo smo grebli  i dovršavali svoje matrice. Neki od nas su već bili gotovi sa svojom prvom matricom, a neki su ju tek dovršavali. Za vrijeme poslijepodnevnog odmora Marina, Karla i ja odlučile smo odigrati mini golf. Odlično smo se zabavile. Prije radionica imali smo zajedničko snimanje milenijske fotografije na trgu kraj crkve. Svi sudionici su se posložili u obliku broja dvadeset i pet povodom obilježavanja  jubilarnog, 25. Novigradskog proljeća. Navečer sam konačno završila svoju prvu matricu. Ponosno sam ju premazala uljem i ostavila sa strane da odstoji sa ostalim gotovim radovima. Nakon završetka rada u radionicama opet ista priča. Večera, program, disko i odlazak na počinak kako bi se odmorili za novi kreativni dan.

SRIJEDA, 9.4.

Dan je započeo jednako kao i prošli, ali s mrvicu više uzbuđenja. Danas smo napravili prve probne otiske i svi su izgledali fenomenalno.  Odlučila sam napraviti još jednu matricu koja će biti puno manjeg formata nego ona prva. Potražila sam svoju skicu pingvina sa šalicom i prionula na posao. Jedan od hospitanata iznio je izvrsnu ideju da svatko ko želi može neku svoju manju matricu otisnuti i na običnu pamučnu majicu. Oduševljena tom idejom, nakon ručka sam zajedno s Karlom prošetala do trgovine kako bi kupila svijetloplavu majicu na koju ću otisnuti svog pingvinića. Poslijepodne sam dovršila matricu i nauljila nju i još nekolicinu drugih. Nakon večere ponovno smo uživali u disku te zatim otišli na spavanje.

ČETVRATAK, 10.4.

Danas je bio vrlo uzbudljiv dan. Rano ujutro smo počeli s tiskanjem i otiskivanjem silnih matrica koje smo ovih dana izradili. Svako matricu trebalo je par puta probno otisnuti, a tek onda se mogao napraviti finalni otisak. Otisnuli smo i željene matrice na majice i sve su odlično ispale. Ovo je bio vrlo mukotrpan proces koji je potrajao do kasno naveče. Nakon večere krenuli smo prema crkvi Sv. Pelagija gdje je bio održana glazbeno-poetska večer čiji su sudionici bili polaznici pjevačke radionice, skladateljske, plesne, radionice scenske glazbe i slično. Program je trajao kraće nego što sam očekivala, ali bio je vrlo lijep. Zatim smo krenuli na RAKU party organiziran od strane keramičarske radionice. Pri povratku u hotel bila sam tužna jer sam morala napustiti Školu stvaralaštva prije kraja. Moj je otac došao po mene u kasnim večernjim satima jer sam u petak krenula za Čakovec gdje se održalo državno natjecanje iz streljaštva u kategoriji juniora. Bilo mi je žao što sam propustila izložbu radova i zatvaranje „Novigradskoj proljeća“, ali mogla sam program pratiti i on-line zahvaljujući flimskoj radionici i radionici novine na internetu.

Tijekom ovih nekoliko dana puno sam toga naučila o grafici i likovnom izražavanju, a upoznala sam i mnogo novih prijatelja diljem Hrvatske. Ovo je za mene bilo predivno iskustvo koje bih zaista voljela ponoviti i sljedeće godine.